البحث

يا مين يقولك - على مهدى

يـا مين يقوللك ازاي حياتي وازاي باعيشها
ويا مين يقولي ازاي حياتك وازاي عايشها
وازاي حالك في الدنيا بـعدي
وازاي حالها ويـّاك في بـُعدي
شاغل خيالك ايه؟ ليلك نهارك ايه؟
يا مين يقول لي ويا مين يقول لك
أجمل ليالي قضيتها جنبك
فين انت قولي وفين الليالي
راحت بقربك وفاتت لي حبك
آه من الليالي ما لهمش غالي
راحوا بهنايا.. راحوا بآمالي.. راحوا بغرامنا
وبعيش حياتي على وهم صدفة تجمع ما بيننا
ارجع لي خدني من ألف صورة في دموع عينيا
ارجع لي خدني من ألف حاجة بتهدّ فيا
أيامي بعدك وقفت بعمري
لا هي قادرة ترجع ولا عايزة تجري
في اللحظة اللي افترقنا فيها
نهر الليالي بيصب عمري
من يوم بعادك والشوق في قلبي سارح بناره
عمال بيحرق في صبر قلبي ليله ونهاره
اشواق عنيدة بتدق قلبي
من كل ناحية اشواق عنيدة
وبنار جديدة بتصحى جرحي
في كل لحظة بنار جديدة
وتاخدنى مرة لايام بعيدة حلوة وحبيبة
وتجبنى تانى لايام قريبة مرة وغريبة
ارجع لي خدني من ألف صورة في دموع عينيا
ارجع لي خدني من ألف حاجة بتهدّ فيا
وازاي حالك في الدنيا بـعدي
وازاي حالها ويـّاك في بـُعدي
شاغل خيالك ايه؟ ليلك نهارك ايه؟
يا مين يقول لي ويا مين يقول لك

غناء: ليلى مراد - اسطوانات صوت الفن